Ticari amaçlı internet sitesi yaptıran kişi veya kurumların, sitelerini daha verimli kullanmak istediklerinde karşılaştıkları konulardan biri şüphesiz SEO’dur.

SEO, “Search Engine Optimization” ifadesinin ilk harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Türkçe ifade edersek “Arama Motoru Optimizasyonu” demektir.

Günümüzde internet kullanıcıları aradıkları bilgiye en kısa sürede ulaşmak için Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarını kullanmaktadır. Kullanıcı bir terim aradığında bu arama motoru kullanıcılara aradığı bilgiyi bulabileceği siteleri sıralar. Peki bu sıralama neye göre yapılmaktadır. Yani A sitesi neden ilk sayfada yer alırken daha iyi olduğunu düşünen B sitesi 3. sayfada yer almaktadır.

Arama motorlarının örümcek adını verdiğimiz yazılımları vardır. Bu örümceklerin görevi internet sitelerini dolaşarak bulduğu tüm bilgileri kaydetmek ve bu bilgileri anlamlandırmaya çalışmaktadır. Anlam kazanan veriler ışığında internet sitesinin hangi konularda bilgi verdiğini anlamaya çalışır ve bu siteyi belirli bir kategoriye yerleştirir.

İşte SEO burda devreye girmektedir. Sitenize gelen örümceğin sitenizin ne hakkında olduğunu tam olarak anlayabilmesi için yapılması gereken tüm çalışmalara SEO adı verilmektedir.

Yazının bu kısmına kadar teorik olarak SEO’nun ne olduğunu anlatmaya çalıştım. Ancak bu noktada şunu söylemekte yarar var. SEO’nun teorik anlamı ve pratikte uygulamaları aynı değildir.

Pratikte yapılan SEO çalışmaları arama motorlarını manipüle etmek amacıyla kullanılmaktadır. Diğer bir ifadeyle internet sitesini olduğundan daha popüler göstererek arama sonuçlarda üst sıralarda yer almasını amaçlamaktadır.