Dijital pazarlama ile ilgilenip “Conversion” yani “Dönüşüm” ifadesi ile karşılaşmamak pek mümkün değil. Dönüşüm, dijital pazarlama hedefinize verilen teknik bir ifadedir. İngilizce kısaltması CPA’dir.(Click Per Action)

Sahip olduğunuz dijital varlıkta dijital pazarlama araçları ile hedeflediğiniz aksiyon sizin dönüşümünüzdür.

Online satış yapan bir e-ticaret sitesi için dönüşüm yeni bir sipariş almaktır. Online satışınız yoksa fakat online ön rezervasyon alıyorsanız sizin için dönüşüm bu ön rezervasyon kaydıdır.

Kimi senaryolarda siteye giren kullanıcının iletişim gibi bir sayfayı incelemesi de dönüşüm metriği olarak kullanılabilir.

Dönüşüm ile ilgili en basit örneği verirsek; reklam harcaması olarak 10 TL harcadığınızı kabul edelim. Buna karşılık sadece bu reklam harcamasından 5 adet dönüşüm elde ettiğinizi düşünelim (5 satış veya 5 ön rezervasyon). Bu durumda 1 dönüşüm için 10 TL / 5 dönüşüm = 2 TL dönüşüm maliyet sonucuna ulaşabiliriz. Buradan hareketle reklam bütçenizi bir dönüşüm beklentisi ile planlayabilirsiniz.

Konuyu biraz daha derinleştirirsek, dönüşüm takibi ile Dönüşüm Başına Maliyet, Dönüşüm Oranı, Dönüşüm Değeri gibi değerli bilgiler de elde edebiliriz.

Dönüşüm Başına Maliyet, her bir dönüşüm için harcadığımız ortalama maliyeti gösterir.

Dönüşüm Oranı, farklı reklam türlerini ve kanallarını karşılaştırarak hangi reklam türünün daha faydalı olduğu konusunda fikir verir.

Dönüşüm Değeri, dönüşüm başına maliyet yerine dönüşümden elde edilen mali kazançları ifade etmektedir. Reklam harcamanızı elde edilen dönüşüm değerine bölerek maliyet başına dönüşüm değerinizi bulabilirsiniz. Ayrıca bu değer yatırım getirinizi de gösterir.

Gördüğünüz gibi başarılı bir dönüşüm takibi reklam çalışmalarının aynası görevini görmektedir. İşte bu yüzden Her Şeyin Başı Dönüşüm:)