İnternetin insanların hayatının tam merkezine yerleşmesi iş dünyasını da etkiledi. TV, radyo, gazete gibi geleneksel medya pazarlama araçlarının yanında artık internet üzerinden yürütülen pazarlama faaliyetleri de büyük bir önem kazandı.

İnternet üzerinden yürütülen tüm pazarlama faaliyetlerine genel olarak dijital pazarlama diyebiliriz.

Dijital pazarlamayı cazip kılan en önemli özelliklerinden biri satıcının sattığı ürün veya hizmeti doğrudan hedef kitlesine ulaştırabilir olmasıdır.

TV, radyo, gazete gibi geleneksel reklam kanalları tümdengelim mantığı ile çalışmaktadır. Yani TV’ye verilen çocuk bezi reklamını bekar erkekler veya çocuğu olmayan ev hanımları da görmektedir.

Dijital reklam kanalları ise tümevarım yöntemi ile çalışabilir. Yani bir traş bıçağı reklamını cinsiyet, coğrafi konum, yaş aralığı gibi hedefleme yönlemleriyle sadece hedef kitlenize gösterebilirsiniz.