Kullanıcı deneyimi uzun süredir yazmak istediğim konulardan biri..

Ne yapsam nasıl anlatsam diye düşünürken üyesi olduğum bir WhatsApp grubunda bir arkadaşım kısa bir hikaye paylaştı. Hikayeyi okuduğumda aklıma doğrudan kullanıcı deneyimi ifadesi geldi.

Hikaye şöyle:
Bir keçi bir tarladan geçiyormuş.
Bunu gören tarla sahibi keçiyi fena halde kovalamış.
Neden bu kadar hiddetlendin diye soranlara keçinin geçmesi önemli değil ama yol olur demiş.

Kullanıcı deneyimi sürekli kullandığımız mobil uygulamaların, internet sitelerinin bizim için en kullanılabilir hale gelmesini ifade etmektedir. Örneğin bir haber sitesinde bir haberi okuduktan sonra sitenin ana sayfasına dönmek istediğimizde logoyu tıklarız. Aslında logonun bizi nereye götürceğini bilmeyiz bu bilinçli bir tercih değildir. Bu durumun sebebi kullanıcı deneyimi olarak açıklanabilir. Kullanıcı deneyimi bu yönde geliştiği için tüm arayüz geliştiricileri logo tıklandığında kullanıcıyı ana sayfaya yönlendirir.

Arayüz geliştiricileri kullanıcılar için en kullanışlı arayüzü yapmayı hedefler. Bunu yaparken hem yenilik getirmeyi hem de yerleşik olan kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurur. Bu nedenle kullanıcı deneyimi çift yönlü bir etkileşimdir.

Yapılan bir yenilik eğer kullanıcılar tarafından benimsenmezse bu durum trafik düşüklüğüne veya sipariş, form doldurma vb. dönüşüm işlemlerinde düşüşe neden olabilir. Bu nedenle tüm marjinal arayüz güncellemelerinde hotjar veya metrika gibi ziyaretçi hareketlerini görselleştiren araçlarla yapılan güncelleme takip edilmektedir.